Hidász Dalma

Terapeuta

Hidász Dalma vagyok, végzős gyógypedagógus hallgató az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia karán, autizmus-spektrum pedagógiája és mozgássérültek gyógypedagógiája szakirányokon.
Már orvostanhallgatói éveim alatt is a gyermekek álltak a figyelmem középpontjában, így önkéntesként óvodásokkal foglalkoztam. Itt találkoztam először autizmusban érintett kisgyermekekkel. Mindig nagyon gyorsan sikerült kapcsolódnom velük és élveztem az együtt töltött időt. Ez a tapasztalat felkeltette az érdeklődésemet az autizmus iránt, ezért a tanulmányaimat ebbe az irányba fordítottam.
Korábban, már az egyetemi éveim kezdetétől rendszeresen foglalkoztam gyerekekkel, 2 éves kortól 11 éves korig. Az apróságokkal töltött minőségi idő eltöltésekor mindig igyekeztem figyelembe venni életkori sajátosságaikat, fejlettségi szintjüket, érdeklődésüket, temperamentumukat.

Az egyetemen lehetőségem nyílt a megfelelő szakmai háttértudás elsajátítására mind a tipikusan mind az eltérően fejlődő gyermekek támogatásával kapcsolatban.
2019-ben az őszi félévemet Erasmus ösztöndíjjal Hollandiában töltöttem. Az ott megszerzett gyakorlati tapasztalatok, a kisiskolások fejlesztésében történt elmélyült tanulás és különböző módszerek, sokrétű eszközhasználat megismerése rendkívül inspiráló és motiváló volt számomra. Személyesen vehettem részt egy 7 éves, autizmusban érintett kisgyermek fejlesztésében, illetve én is tartottam számára speciális foglalkozásokat.
Az ELTE-n az egyetemi gyakorlatok során mind integrált, mind szegregált formában volt alkalmam részt venni a kisgyermek korosztály fejlesztésében.

2020. év elején kezdtem el egyénileg egy autizmusban érintett kisgyermekkel foglalkozni, ABA-terápiás módszertannal. Az ABA – Alkalmazott viselkedésterápia módszerével először másodéves egyetemi tanulmányaim során találkoztam, ekkor ismertem meg a módszer alapjait. A Kis Lépések Alapítvány ABA-terapeuta képzését 2020. augusztusában zártam sikerrel.
Az elmélet a módszertan pontos alapelveit, a gyakorlati alkalmazási lehetőségek pedig a mindennapi munkában történő alkalmazás és hasznosulás mikéntjét mutatják meg, melyet az ABA Központban már volt alkalmam gyakorolni.

Meggyőződésem szerint a gyermekek nyitottsága és természetes érdeklődése az őket körülvevő világ iránt rengeteg lehetőséget ad a kezünkbe, így a megfelelő módszerek megválasztásával tudjuk őket segíteni a fejlődésben. Terapeutaként ezt tekintem fő célkitűzésemnek az Alapítványnál végzett munkámban is.